U kunt zonder registratie en dus anoniem uw klacht hier indienen.
Wilt u serieus een oplossing geef dan wel een geldig email adres op, deze wordt niet getoond!
Advertenties gebruiken cookies maar houden deze site gratis. Meer info.
+1 stem
door
Gisteren het kruidvat bezocht in Eijsden. Een geneesmiddel gekocht en wilde een advies hebben.. De jonge dame die mij kwam helpen had geen bordje op dus ik vroeg welke functie zij had om mij ervan te overtuigen of zij drogist of assistent drogist was.

Zij vermelde mij dat ze in opleiding was en er verder geen drogist aanwezig was en geen antwoord wist op mijn vraag. Mijn bezoek was op vrijdag middag de 18 augustus.

Mag dat zomaar??

1 Antwoord

0 stemmen
door (4.4k punten)

Was de winkelmedewerker in opleiding voor drogist of in opleiding van het kruidvat zelf als b.v. schappenvuller. In elk geval er had iemand met kennis van zaken aanwezig moeten zijn.

Ik heb het voor je opgezocht: 

"

Extra maatregelen bij zelfbediening


a. Er moeten altijd genoeg personeelsleden met minstens het diploma “Verkoop in de Drogisterij” aanwezig zijn in de directe omgeving van de zelfbedieningsschappen. Dit is nodig voor de supervisie en om te signaleren of een klant behoefte heeft aan advies.
b. Er moet altijd een gediplomeerde drogist of assistent-drogist op de winkelvoer aanwezig zijn die duidelijk zichtbaar en aanspreekbaar is voor klanten die bij de  zelfbedieningsschappen staan. Deze assistent-drogist of drogist moet ook in het gezichtsveld zijn van de Verkoper in de Drogisterij. De Verkoper kan de klant dan naar de assistent-drogist of drogist doorverwijzen voor advies."

Zie Exameneisen-Toezicht-2022.pdf

Nog een ander document met dezelfde strekking. Zie artikel 1 op pagina 4.

Nederlandse-Drogistennorm-versie-9-d.d.-01-03-2022-2.pdf

Op Klachten Indienen kunt u uw ontevredenheid uiten over een bedrijf, dienst, product, aanschaf, etc. Zelfs anoniem en zonder registratie. Vele bedrijven hebben een webcare dienst die het internet afstruinen op zoek naar klachten. Op deze manier hopen ze imagoschade te voorkomen. Maak hier gebruik van en krijg zo een snelle oplossing van uw klachten. P.s. Geef uw privé gegevens alleen door in een persoonlijk bericht!

Ook als u geen bedrijf vertegenwoordigt maar wel een antwoord weet, dan zien we uw reactie graag.
Voor hulp en klachten m.b.t. internet kunt u ook hier terecht; Caiway, KPN, Online, Tele2, Telfort, XS4ALL, Ziggo
...