Ik heb in april 2022 een contract afgesloten bij Ziggo voor internet en tv. Vervolgens in januari contact gehad vanwege de slechte verbinding en de prijzen die ze maar steeds verder omhoog gooien. Daarop heeft ziggo mij een korting gegeven. Vervolgens wil ik nu opzeggen, omdat de verbinding te slecht is om mijn werk te kunnen doen en blijkt dat ze in januari direct mijn contract voor een jaar verlengd hebben waardoor ik nu een boete krijg voor vroegtijdig opzeggen. Deze bedrasgt 645 euro, wat totaal niet mogelijk is, aangezien er op de website staat dat je 50% betaald van het nog resterende abonnementsbedrag. Vervolgens bel ik ziggo hierover en krijg ik een medewerker aan de lijn, die dan zegt ja er staat in het systeem nog niet hoeveel maanden er resterend zijn dus ze verrekenen in eerste instantie gewoon een volledig jaar en dan krijgt u de rest later wel terug, maar vervolgens blijkt ook dat ik volgens deze medewerker geen 50% moet betalen maar gewoon het volledige abonnementsbedrag van €60,50 x de resterende maanden. Ik snap werkelijk waar niet hoe je zulke slechte service kunt verlenen en dat je bij een klacht van slechte verbinding korting geeft en direct het contract verlengd en dan vervolgens ook nog een boete durft op te leggen van het volledige jaarbedrag en niet de regel hanteert die op de eigen website staat. Hoe kun je nou eerst een volledig jaar bij iemand afschrijven ter hoogte van 645 euro en pas erna gaan bekijken hoeveel iemand echt moet betalen en dat weer terugstorten (volgens de medewerker moet ik dus 6 volledige maanden betalen, volgens de website 6 maanden 50%). Ik hoop dat er iets met deze klacht gedaan wordt, want medewerkers bij ziggo doen er helemaal niks mee aan de telefoon.