U kunt zonder registratie en dus anoniem uw klacht hier indienen.
Wilt u serieus een oplossing geef dan wel een geldig email adres op, deze wordt niet getoond!
Advertenties gebruiken cookies maar houden deze site gratis. Meer info.
+1 stem
door
Af en toe ga ik wel eens met de trein ergens naar toe. Ik koop dan een e-ticket. Een ns chipkaart heb ik niet nodig.

Zojuist van Almelo naar Enschede gereisd. Verrassing in Enschede stonden van die poortjes op het station,het is de eerste keer dat ik poortjes mee maak. Verdorie hoe kom ik nu van het perron af? Ik zie iedereen wel met zo'n ns chipkaart zwaaien waarna het poortje open gaat. Maar met een e-ticket lukt dat niet. Dan maar samen met een collega door het poortje.

Dat was natuurlijk foute boel! Een bokito in uniform sprak mij bars toe of ik wel een geldig plaatsbewijs had. Ja riep ik triomfantelijk en zwaaide met mijn e-ticket. Daarop begon bokito in uniform te bulderen dat ik niet uitgechekt had. Ik antwoordde als ik vanavond maar door de poortjes kan vind ik het best. Nee bulderde bokito in uniform dat kan niet want je hebt niet uitgecheckt . Ach antwoordde ik dan loop ik wel weer samen met een collega door het poortje. Bokito liep bijna rood aan en bulderde dat zijn collega dan me wel een boete van 150 Euro zou geven. Achteraf denk ik wat een zeikert, ondanks dat ik je aanbied om de geldigheid van mijn ticket te controleren doe je dat niet. Oftewel je bulderd wat omdat je het leuk vind, maar een zaak heb je niet anders had je wel doorgepakt en me een boete gegeven.

Gelukkig was er een behulpzame medewerker van de ns die me uitlegde hoe dat werkte met zo'n e-ticket. Hij liet me weer het perron op en met behulp van de QR code op het ticket zwaaiden de poortjes weer open.

Ik leer snel dus op de terugweg geen problemen bij de poortjes.

Moraal van dit verhaal. De NS dient zijn klanten beter voor te lichten hoe het werkt met e-tickets. In de hele bestel procedure is er nergens een referentie over hoe het e-ticket te gebruiken is. De NS dient zijn beveiligers klantvriendelijkheid bij te brengen. En zeker ook hoe het werkt met e-tickets. UItchecken en inchecken is lariekoek met een e-ticket. Er gaat nergens saldo af. Die QR code is er alleen maar voor dat de poortjes open gaan op de datum van je ticket. Maar klantvriendelijkeheid en doorgronding van de werking van een e-ticket gaat boven de pet van de gemiddelde bokito in uniform. Intelligentie is dan ook geen vereiste voor een opleiding als beveiliger. Wel vereist is proberen mensen te overdonderen met een autoritaire houding die totaal misplaatst is.

Voor de goede orde. Bokito is een referentie naar een agressieve aap en heeft niets met huidskleur van doen.

De volgende keer toch maar weer met de auto

Jouw antwoord

Je weer te geven naam (optioneel):
Privacy: Je e-mailadres wordt uitsluitend gebruikt om deze notificaties te sturen.
Anti-spam verificatie:
Om deze controle in de toekomst te vermijden, log in of registreer.
Op Klachten Indienen kunt u uw ontevredenheid uiten over een bedrijf, dienst, product, aanschaf, etc. Zelfs anoniem en zonder registratie. Vele bedrijven hebben een webcare dienst die het internet afstruinen op zoek naar klachten. Op deze manier hopen ze imagoschade te voorkomen. Maak hier gebruik van en krijg zo een snelle oplossing van uw klachten. P.s. Geef uw privé gegevens alleen door in een persoonlijk bericht!

Ook als u geen bedrijf vertegenwoordigd maar wel een antwoord weet, dan zien we uw reactie graag.
Voor hulp en klachten m.b.t. internet kunt u ook hier terecht; Caiway, KPN, Online, Tele2, Telfort, XS4ALL, Ziggo
...