U kunt zonder registratie en dus anoniem uw klacht hier indienen.
Wilt u serieus een oplossing geef dan wel een geldig email adres op, deze wordt niet getoond!
Advertenties gebruiken cookies maar houden deze site gratis. Meer info.
+1 stem
door
Ik ben in maart van dit jaar een nascholingstraject tot GGZ-Agoog bij de LOI gestart. Een traject met een achttal modules waarvoor een gemiddelde studietijd van 9 maanden is aangegeven. De gehele opleiding is gelijk in zijn geheel betaald.

Bij de start van de studie waren er al problemen. Het lesmateriaal kwam bijna een week later dan aangeven en was niet compleet. Er zou o.a. een boek nageleverd worden die ik nu (17 september) nog niet heb. Toch ben ik in april vol goede moed aan de opleiding begonnen.

Omdat ik al lang in de GGZ werkzaam ben, gingen de eerste modules mij goed af. In mei had ik 4 van de 8 modules afgerond en ingeleverd. Bij de eerste 3 was er geen vuiltje aan de lucht en deze werden allemaal binnen de door de LOI zelf aangegeven nakijktermijn van 2 weken beoordeeld.

Vanaf module 4 begon de tot nu toe aanhoudende ellende. Ingeleverde module 4, 5 en 6 werden niet meer binnen de termijn van 2 weken nagekeken, maar liet weken tot maanden op zich wachten. In één geval zelfs meer dan 2 maanden moeten wachten op een beoordeling. Meermaals hierover contact gezocht. En altijd was de reactie van de zelfde strekking: " wat vervelend" "we gaan het doorgeven" "er wordt inmiddels naar gekeken". Maar 9 van de 10 keer gebeurde er niets.

Module 7 en 8, de afrondende praktijkmodules, blijken helaas een overtreffende trap van nalatigheid, afschuiven en geen verantwoordelijkheid nemen. Module 7 was een soort stage periode. Omdat ik de reguliere modules wel al allemaal had ingeleverd, kon ik mijn 'stage' eind mei al starten bij mijn werkgever. Hiervoor diende een voor, tussen en na opdracht te worden ingeleverd en 2 evaluatiemomenten met stagebegeleider uit het bedrijf en een toegewezen docent. Na het goedkeuren vanuit de LOI van de werkplek, bleef het toewijzen van een docent uit. Ik leverde mijn vooropdracht in en stelde een aantal inhoudelijke vragen, waarop geen reactie kwam.geen reactie kwam. Pas later reageerde een docent dat ik bij mij toegewezen stagedocent moest zijn. Deze was echter nog altijd niet toegewezen.

De klantenservice vond dit uiteraard weer heel erg vervelend en ging er direct achteraan. Inmiddels was de stage al over de helft, had ik ook al de tussenopdracht en de tussentijdse evaluatie gehad, maar nog altijd geen docent en dus zelfs de beginopdracht niet nagekeken. Weer contact.... De docent die zei dat ik maar naar mn stage docent moest, was volgens klantenservice mijn stagedocent.

??????

Deze beste dame bleef volhouden dat dit niet zo was en dat ze niets voor me kon doen. Inmiddels was het half juni, zat mn stage erop en had ik alle opdrachten en evaluaties ingeleverd. Maar uiteraard was er nog altijd niets nagekeken of beoordeeld. Uiteindelijk nam eind juni!!!! een docent contact op voor een kennismakingsgesprek voor de stage periode. Een stage die er al 2 weken op zat. Dit gesprek moest alsnog plaats vinden en voegde totaal niets toe, behalve dat deze docent zich rot schaamde voor de manier waarop LOI te werk ging en nog met een rotvaart al mijn openslaande opdrachten heeft nagekeken en goedgekeurd.

Helaas is nu, in september, de stage nog altijd niet officieel afgerond door de LOI, waardoor de module nog altijd open staat en ik hiervoor geen officiële beoordeling en bijbehorend certificaat heb. Ook dit is al meermaals gemeld, maar ook hier gebeurd niets.

De laatste module, het opleveren van een beroepspeoduct, heb ik na een studiestop van bijna een maand, vanwege voorgaand gedoe, half juli ingeleverd. Omdat ik in de GGZ een eigen behandellocatie mocht openen begin september, mocht ik als vervangend beroepsproduct een pleidooi + verklaring van mijn werkgever inleveren, waarin ik uitleg hoe alle componenten van de opleiding terug komen in deze behandellocatie en waarom dit daardoor gezien kon worden als beroepsproduct. Hiervoor diende ik eerst een feedbackversie in te leveren. Deze werd half juli ingeleverd en binnen een week beoordeeld, waarop ik dit pleidooi + verklaring op 27 juli als definitieve eindversie kon inleveren.

U snapt het al, ook deze versie werd niet binnen 2 weken beoordeeld. Sterker nog, na meerdere meldingen staat ook deze module na bijna 2 maanden nog altijd onbeoordeeld open. Inmiddels heb ik zelfs een officiële klacht ingediend, maar ook daar gebeurd niets mee.

Door alle oponthoud heb ik mijn eigen behandellocatie niet op 1 september kunnen starten ivm de ontbrekende papieren.

Wanneer LOI zich aan de nakijktermijn had gehouden, had ik al in juli van dit jaar klaar kunnen zijn, maar LOI werkt onder geen beding mee en blijft me maar van foute informatie voorzien, of reageren gewoon helemaal niet.

Jouw antwoord

Je weer te geven naam (optioneel):
Privacy: Je e-mailadres wordt uitsluitend gebruikt om deze notificaties te sturen.
Anti-spam verificatie:
Om deze controle in de toekomst te vermijden, log in of registreer.
Op Klachten Indienen kunt u uw ontevredenheid uiten over een bedrijf, dienst, product, aanschaf, etc. Zelfs anoniem en zonder registratie. Vele bedrijven hebben een webcare dienst die het internet afstruinen op zoek naar klachten. Op deze manier hopen ze imagoschade te voorkomen. Maak hier gebruik van en krijg zo een snelle oplossing van uw klachten. P.s. Geef uw privé gegevens alleen door in een persoonlijk bericht!

Ook als u geen bedrijf vertegenwoordigt maar wel een antwoord weet, dan zien we uw reactie graag.
Voor hulp en klachten m.b.t. internet kunt u ook hier terecht; Caiway, KPN, Online, Tele2, Telfort, XS4ALL, Ziggo
...