U kunt zonder registratie en dus anoniem uw klacht hier indienen.
Wilt u serieus een oplossing geef dan wel een geldig email adres op, deze wordt niet getoond!
Advertenties gebruiken cookies maar houden deze site gratis. Meer info.
+1 stem
door
Schooljaar 1. Je krijgt van school een boekenlijst die je nodig hebt in het eerste schooljaar. Je besteld alle boeken bij van Dijk boeken uit Kampen.

Schooljaar 2. Je krijgt voor het 2e schooljaar een boekenlijst met boeken die je nodig hebt in het tweede schooljaar. Je besteld wederom alle boeken via van Dijk boeken uit Kampen.

Wat blijkt? Op de boekenlijst van het tweede leerjaar staan boeken die je al besteld hebt in het eerste leerjaar.

Dom foutje van de betreffende school denk je dan. Even contact opnemen met van Dijk om dit recht te zetten.

Telefonisch krijg ik van van Dijk te horen dat ik de teveel (dubbel) gekochte boeken niet terug kan sturen. Die boekenlijst is de verantwoordelijkheid van de school. Alleen als de betreffende school hiertoe een verzoek indient bij van Dijk mag ik het terugsturen.

De school gemail en pas na herhaaldelijk aandringen krijg ik antwoord. De school is het niet met mijn zienswijze eens dat boeken uit het eerste leerjaar niet thuishoren op de boekenlijst van het 2e leerjaar.

Naar mijn mening horen boeken niet opnieuw opgevoerd te worden op een boekenlijst die je dient aan te schaffen. Ik heb dit met mijn oudere kinderen dan ook nog niet meegemaakt dat boeken opnieuw op een lijst staan om aan te schaffen.

Ik had maar beter op moeten letten bij de bestelling was het antwoord van de school.

Ondanks dat van Dijk kan controleren dat inderdaad de boeken dubbel zijn aangeschaft, willen zij deze niet terug nemen.

Ik vind dat zeer onbehoorlijk. Ik bestel en betaal bij van Dijk. Ik doe dus zaken met van Dijk en niet met de school.

Via dit bericht wil ik iedereen waarschuwen dat van Dijk zich arrogant, onverzettelijk en niet klantvriendelijk opstelt. Ach hun omzet halen ze toch wel binnen vanwege de samenwerking met de scholen, de individuele klant daar hebben ze lak aan.

Voor wie een alternatief zoekt voor deze klantonvriendelijke boekhandel adviseer ik de studieboekencentrale.nl of bol.com.
door
Mijn zoon kreeg van Van Dijk een totaal beschadigd boek. Hij deed er een jaar mee en bij inlevering bij Van Dijk werd het geweigerd en eiste Van Dijk een vergoeding van 90 euro. 'Mijn kind had dit binnen 30 dagen moeten melden'...

1 Antwoord

0 stemmen
door (4.4k punten)
Ik geef je weinig kans dat je ooit nog geld terug krijgt voor de kunstmatig duur gehouden school studieboeken.. Google maar eens op "klachten van dijk boeken". Hit na hit in de zoekresultaten.

Maar als ik je verhaal zo lees heb je de hoop dat je nog geld terugziet al opgegeven.
Op Klachten Indienen kunt u uw ontevredenheid uiten over een bedrijf, dienst, product, aanschaf, etc. Zelfs anoniem en zonder registratie. Vele bedrijven hebben een webcare dienst die het internet afstruinen op zoek naar klachten. Op deze manier hopen ze imagoschade te voorkomen. Maak hier gebruik van en krijg zo een snelle oplossing van uw klachten. P.s. Geef uw privé gegevens alleen door in een persoonlijk bericht!

Ook als u geen bedrijf vertegenwoordigt maar wel een antwoord weet, dan zien we uw reactie graag.
Voor hulp en klachten m.b.t. internet kunt u ook hier terecht; Caiway, KPN, Online, Tele2, Telfort, XS4ALL, Ziggo
...