U kunt zonder registratie en dus anoniem uw klacht hier indienen.
Wilt u serieus een oplossing geef dan wel een geldig email adres op, deze wordt niet getoond!
Advertenties gebruiken cookies maar houden deze site gratis. Meer info.
+1 stem
door (190 punten)
bewerkt door

Aeroflot heeft gewoon een balie in Schiphol, waar men keurig nederlands spreekt, maar al het andere moet in het Engels of liever nog Russisch. Zeker als er iets mis is, dan kan het allemaal niet aan de balie of per telefoon.

Ik reisde (vanaf Schiphol naar Moskou en aansluitend) met vlucht SU270 departure 06 AUG 19:10 van SVO (Moskou) to BKK (Bangkok), en al meteen bij aankomst bij de bagagebanden werd passagiers verteld dat er maar liefst 58 stuks bagage niet waren meegekomen met deze vlucht, en kon je op een lijst laten afvinken of je er bij stond of niet. Ik stond er bij, mijn koffer was er inderdaad niet. Uren moeten wachten omdat al die ~50 passagiers claims voor nabezorging moesten indienen. Dezelfde avond moest ik echter per trein verder reizen (was al gepland), wat ik dan ook gedaan heb. De bagage kon niet naar de plek waar wij verbleven worden nagestuurd, wel naar een kleiner vliegveld vlakbij.

Het meest idiote aan het gebeuren is dat bij vertrek van die vlucht, waar aeroflot dus willens en wetens 58 stuks bagage niet heeft ingeladen, het vliegtuig maar liefst 40 minuten moest wachten na loskoppelen van de gate voordat het eindelijk kon opstijgen. Lijkt me dan ook duidelijk nodeloos gehaast prutswerk van de roostering aldaar.

Pas 2 dagen later kon ik mijn koffer gaan afhalen op dat lokale vliegveld, waarvoor wij in totaal ruim een uur moesten rijden met een taxi. In de tussentijd heb ik wat minimale kleding e.d. gekocht, de bonnen ervan bewaard, en het totaal van hierdoor extra gemaakte kosten (een nacht in een ander hotel om in de buurt van de afhaallocatie te blijven meegeteld) kwam op ruim €300.

Op allerlei manieren getracht die compensatie te verkrijgen, al dan niet deels, maar tot nu toe geen cent van teruggezien. Aeroflot beroept zich telkens op zogenaamd niet op tijd geleverde gegevens (bonnen e.d.), het is nog geen anderhalve maand geleden overigens, terwijl we foto's ervan notabene met opzet vanaf de eerste dagen toen de koffer er nog niet was online hebben geplaatst en de links ervan doorgestuurd hebben aan aeroflot world contact-adres van hun website.

Op geen enkele wijze lijkt het erop dat wij hier ooit 1 cent van terug zullen zien. Voor wie ooit met aeroflot wil reizen; Onbegrijpelijk dat zij deel uitmaken van 'skyteam', want de service in dezen is bedroevend slecht, dus ik raad iedereen af ooit een vlucht te boeken bij aeroflot.

Jouw antwoord

Je weer te geven naam (optioneel):
Privacy: Je e-mailadres wordt uitsluitend gebruikt om deze notificaties te sturen.
Anti-spam verificatie:
Om deze controle in de toekomst te vermijden, log in of registreer.
Op Klachten Indienen kunt u uw ontevredenheid uiten over een bedrijf, dienst, product, aanschaf, etc. Zelfs anoniem en zonder registratie. Vele bedrijven hebben een webcare dienst die het internet afstruinen op zoek naar klachten. Op deze manier hopen ze imagoschade te voorkomen. Maak hier gebruik van en krijg zo een snelle oplossing van uw klachten. P.s. Geef uw privé gegevens alleen door in een persoonlijk bericht!

Ook als u geen bedrijf vertegenwoordigd maar wel een antwoord weet, dan zien we uw reactie graag.
Voor hulp en klachten m.b.t. internet kunt u ook hier terecht; Caiway, KPN, Online, Tele2, Telfort, XS4ALL, Ziggo
...