U kunt zonder registratie en dus anoniem uw klacht hier indienen.
Wilt u serieus een oplossing geef dan wel een geldig email adres op, deze wordt niet getoond!
Advertenties gebruiken cookies maar houden deze site gratis. Meer info.
+1 stem
door

Ik heb een laptop besteld en zelf opgehaald bij een filliaal van mediamarkt. Binnen 44 dagen bleek het dat er een probleem was met de hardware. Toen ik dit probleem had gevonden ging ik gelijk maar de servicebalie van mediamarkt en werd mij gezegd dat ik de laptop moest herstellen naar de fabrieksinstellingen. Dit heb ik gedaan en plotseling was er nu ook een softwarefout opgedoken, waardoor de laptop nog trager werkte. Toen ik mijn laptop ging afgeven voor onderzoek/reparatie werd er geconstateerd dat de laptop gerepareerd moet worden voor de kosten van de klant! 
Ik ging vervolgens naar de servicebalie om bezwaar in te dienen op grond van de burgerlijk wetboek, waarin er staat dat als het product binnen 6 maanden niet naar behoren werkt, de verkoper moet kunnen aantonen dat de schade is veroorzaakt door de klant. Dit hebben ze niet kunnen bewijzen en beweerden toch dat ik de kosten moet betalen. Ik ben direct naar de servicebalie gegaan en mijn probleem voorgelegd aan de medewerker. Hij vertelde mij dat hij zou overleggen met de leidinggevende om dit probleem op te lossen. Vervolgens kwam hij terug en gaf hij aan dat ik mijn geld terug zou krijgen. Ik vroeg uiteraard om een bevestiging hiervan en hij kon dit alleen aantonen op de computer. Ik zag een vinkje staan waarbij hij toelichtte dat het betekent dat ik 100% vergoed zou worden voor deze voorval. Er werd beloofd dat ik binnen een enkele dagen het bedrag terug zou krijgen. 

Na een aantal dagen zag ik nog niks en ging. Ik weer naar de servicebalie om te vragen wat de status is van de terugbetaling. Nu werd er opeens gezegd dat ik de reparatie moet betalen, omdat ik toestemming heb gegeven om de reparatiekosten te betalen (waar ik dus bezwaar voor indiende!). Er is zelfs een handtekening vereist van de klant om deze prijsopgave te laten bevestiging, deze heb ik geen enkel moment ondertekent en ben ik dus misleid met de belofte dat ik mijn geld terug zou krijgen. 

Er wordt beweerd dat de schade buiten de garantie valt, omdat het om software gaat. Maar ik heb zelf kunnen constateren dat er ook een hardware fout is! Dit heb ik zelf kunnen zien door een test vele malen te draaien (hiervoor kwam ik in de eerste instantie naar de servicebalie toe). 

Er is mij beloofd dat de laptop programmas van microsoft office zou moeten aankunnen. Dit kon het laptop dus niet. Nu brengt mediamarkt vanaf begin af aan al mijn stage in gevaar, omdat ik zo niet goed verder kan werken op stage en thuis!

Jouw antwoord

Je weer te geven naam (optioneel):
Privacy: Je e-mailadres wordt uitsluitend gebruikt om deze notificaties te sturen.
Anti-spam verificatie:
Om deze controle in de toekomst te vermijden, log in of registreer.
Op Klachten Indienen kunt u uw ontevredenheid uiten over een bedrijf, dienst, product, aanschaf, etc. Zelfs anoniem en zonder registratie. Vele bedrijven hebben een webcare dienst die het internet afstruinen op zoek naar klachten. Op deze manier hopen ze imagoschade te voorkomen. Maak hier gebruik van en krijg zo een snelle oplossing van uw klachten. P.s. Geef uw privé gegevens alleen door in een persoonlijk bericht!

Ook als u geen bedrijf vertegenwoordigt maar wel een antwoord weet, dan zien we uw reactie graag.
Voor hulp en klachten m.b.t. internet kunt u ook hier terecht; Caiway, KPN, Online, Tele2, Telfort, XS4ALL, Ziggo
...