U kunt zonder registratie en dus anoniem uw klacht hier indienen.
Wilt u serieus een oplossing geef dan wel een geldig email adres op, deze wordt niet getoond!
Advertenties gebruiken cookies maar houden deze site gratis. Meer info.
+1 stem
door (160 punten)
bewerkt door

Klacht aan van Dijk – Educatie Boeken

Een dochter die voor het eerst naar de middelbare school gaat, altijd spannend voor een beginnende brugger. En van Dijk heeft die spanning aardig weten op te voeren, door volledig de mist in te gaan met verzending van haar boeken. Hierdoor moet ze nog de helft van haar boeken krijgen, op het moment van de start van school, zonder te weten wanneer …

Na weken bellen, ben ik er nu klaar mee. Ik wil hierbij een klacht indienen over vier nalatigheden door Van Dijk:

1) Een onvolledige – en veel te late- zending boeken, ondanks zeer vroege bestelling op 7 juli;

2) Het niet adequaat handelen, wanneer blijkt dat er iets fout is gegaan met de zending boeken;

3) Van de uiteindelijk vier geleverde boeken die weer ingeleverd moeten worden, zijn er twee fors beschadigd;

4) Het niet leveren van etiketten en kaftpapier, waar wel voor betaald is.

Wat mij het meest verbaasd is dat ik, ondanks zeer vroege bestelling, maar de helft van het pakket krijg geleverd. Meerdere mensen die ik ken die na mij besteld hebben, hebben wel het volledige pakket boeken gekregen.  Ik hoor graag zo snel mogelijk hoe Van Dijk dit op juiste wijze zo snel mogelijk oplost, zodat deze brugger alsnog met vertrouwen een nieuwe schoolperiode in kan gaan.

Voor wie smult van 'Kafka meets Jiskefet meets Zwarte Komedie' raad ik aan om onderstaand 'Van Dijk-proces' 's door te nemen.


Achtergrondinfo chronologisch proces
Ad 1, 3 en 4)
Om het duidelijk te maken, hierbij een korte chronologische volgorde;

- op 7 juli bestel ik alle boeken en wat extra materiaal, als kaftpapier en etiketten;

- op 21 augustus begint school

- op 16 augustus hebben we nog niets ontvangen, waarna ik in de ochtend voor het eerst telefonisch contact opneem. Situatie volgens de helpdesk; er is een storing bij Post NL track & trace en ik moet maar afwachten tot vrijdag 18 augustus

- op 16 augustus wordt in de middag 1 rol kaftpapier (?!) bezorgd, waarbij op de pakbon staat dat er ook 4 boeken, 3 werkboeken, etiketten en kaftpapier is verzonden. Hierop ga ik weer bellen, dat er nu echt iets mis is gegaan met de zending. Reactie klantenservice; we gaan een onderzoek instellen bij Post NL

- Op 17 augustus bel ik in de ochtend weer; hoe staat het met het onderzoek? Geen idee volgens klantenservice.

- Op 17 augustus einde van de middag bel ik weer. Hierop besluit klantenservice alsnog een spoedzending te leveren met de beschikbare boeken, omdat een onderzoek van Post NL wel 1,5 week kan gaan duren…

- Op 18 augustus wordt de spoedzending verstuurd, welke 21 augustus binnen is; de dag dat school begint.

- Uiteindelijk wordt maar de helft van het aantal boeken geleverd en ontbreken etiketten en kaftpapier.

- Het is volledig onduidelijk wanneer de resterende 5 boeken geleverd gaan worden door Van Dijk.

- Op 21 augustus heb ik het gehad met bellen en dien online een klacht in bij Van Dijk

- Tevens zet ik op 21 aug mijn zorg online; via klacht-indienen, facebook en Twitter

- Op 22 aug ontstaat er nu een gesprek via Messenger door klantenservice van Van Dijk, waarbij wordt aangegeven dat diezelfde week nog alle 5 ontbrekende boeken wordt geleverd

- Een week later op 28 augustus nog steeds niets ontvangen en ook via de website is totaal onduidelijk wanneer/ of er iets geleverd gaat worden

- Na telefonisch contact met de klantenservice op 28-8, blijkt dat nu 3 van de 5 boeken gewoon te leveren zijn (?!) en wordt toegezegd dat deze per direct met spoed worden opgestuurd binnen 24 uur ... De resterende boeken zijn pas 30-8 en 11-9 te leveren ...

- 29-8 Telefonisch contact met Van Dijk waaruit blijkt dat de 3 te leveren boeken nog niet verstuurd zijn. Er wordt nogmaals melding van gemaakt in 'het systeem'.

- 29-8 Klacht ook ter informatie aan school doorgegeven, die nu ook via hun accountmanager bij Van Dijk proberen druk te zetten en tot een oplossing te komen.

- 30-8 Telefonisch contact met Van Dijk. De toegezegde spoedzending van 28-8 is nog steeds niet verstuurd en het is onduidelijk wanneer deze 'in behandeling wordt genomen', dat is niet zichtbaar in 'het systeem'. Er wordt weer een melding gemaakt door Van Dijk in 'het systeem'.

-31-8 Telefonisch contact, waarbij ik te horen krijg dat er helemaal geen spoedzending onze kant op komt. De nog te leveren boeken worden pas volgende week verzonden ...

-31-8 Ook school neemt weer contact met Van Dijk via hun accountmanager. Deze geeft aan zsm op de klacht terug te komen en met mij contact op te nemen.

-31-8 Mail van Klantenservice Van Dijk! Ze kunnen niet alles leveren, omdat de zendingen aan de andere regio's nu voorrang heeft ... ?! De 3 wel te leveren boeken worden zo snel mogelijk opgestuurd.

- 4-9 Mail van Klantenservice Van Dijk. Inmiddels zijn er nog maar twee boeken per direct te leveren en de resterende 3 pas een week later. De twee te leverende boeken worden zsm opgestuurd (klinkt bekend)

8-9 Mail van Van Dijk; alle 5 de nog te leveren boeken staan nog in bestelling en worden voorlopig niet verstuurd! Het is nog onduidelijk wanneer de verwachte leverdatum is ...

13-9 Pakket van Van Dijk! Opeens krijgen we 4 boeken binnen(let wel; school is inmiddels al een maand onderweg). Nog maar 1 boek en de vlag kan uit.

 

door
Gekkenhuis bij deze firma niet normaal
door
Hier precies hetzelfde! Maar wij hebben nog niets binnen. Hoe moeilijk is het? Het enige wat ze hoeven te doen is schoolboeken verzenden. Vermoed dat ook te makkelijk naar PostNL wordt verwezen. Jammer dat je zo afhankelijk van ze bent.
door
Hier het zelfde. 1 boek is niet meer leverbaar en komt misschien ook niet meer. Dit ligt er aan of er nog veel extra boeken moeten worden gedrukt is dit niet het geval komt het boet niet. Erg vervelend het is een werkboek maatschappijleer 3e leerjaar GT en dat is nu in het 3e leerjaar al een examen vak. Erg vervelend vond van Dijk ook maar de school moet met een oplossing komen en niet van Dijk. Hoe bedoel je dit is toch de omgekeerde wereld?

3 Antwoorden

+2 stemmen
door
He bah wat vervelend! Zo begin je idd niet fijn aan school. En het is al zo spannend naar een nieuwe klas waarin je nog niemand kent!
+2 stemmen
door
Ik heb zelf ook ooit eens te maken gehad met van Dijk boeken. Door een fout op de boekenlijst (door de school) stonden er in het 2e jaar weer boeken op uit het eerste leerjaar. Niet opgevallen tijdens de bestelling en dus gewoon de hele lijst besteld. Je wilt immers dat je kind goed voorbereid op school komt.

Van Dijk gebeld of deze teruggestuurd konden worden en het geld terug gestort kon worden. Niet dus. Ik moest het maar met school oplossen. School verwees me weer door naar van Dijk. Kringetje rond en geen steek verder.

De jaren daarna gegoogled met de ISBN nummers of titels van de boeken, alles wat ik elders kon bestellen heb ik op die manier gedaan. Van Dijk verdient geen cent meer aan mij!!! Arrogante monopolisten.
+1 stem
door
Hier ook een ontbrekend boek waar ze nu mee aan de slag moeten. Na 3 x een half uur in de wacht te hebben gezeten en geen verbinding kunnen krijgen maar geprobeerd een formulier te versturen.. Daar ook geen reactie op.. Zo kan ik ook aan de slag.. Wat een !@#$%^&*() bedrijf zeg.. Scholen moeten digitaal zijn we daar ook vanaf..
Op Klachten Indienen kunt u uw ontevredenheid uiten over een bedrijf, dienst, product, aanschaf, etc. Zelfs anoniem en zonder registratie. Vele bedrijven hebben een webcare dienst die het internet afstruinen op zoek naar klachten. Op deze manier hopen ze imagoschade te voorkomen. Maak hier gebruik van en krijg zo een snelle oplossing van uw klachten. P.s. Geef uw privé gegevens alleen door in een persoonlijk bericht!

Ook als u geen bedrijf vertegenwoordigt maar wel een antwoord weet, dan zien we uw reactie graag.
Voor hulp en klachten m.b.t. internet kunt u ook hier terecht; Caiway, KPN, Online, Tele2, Telfort, XS4ALL, Ziggo
...