U kunt zonder registratie en dus anoniem uw klacht hier indienen.
Wilt u serieus een oplossing geef dan wel een geldig email adres op, deze wordt niet getoond!
Advertenties gebruiken cookies maar houden deze site gratis. Meer info.

Mediamarkt 21% korting is misleiding

+1 stem
klacht 26 januari 2017 door Ben
opnieuw getoond 26 januari 2017 door klachten-indienen
Mediamarkt adverteert met BTW korting (21%). In werkelijkheid krijgt u maar 17.5% korting. Mediamarkt hanteert een formule (mij uitgelegd door een medewerker) die niemand snapt en komt met die formule uit op 17,5% en niet de beloofde 21% waar ze mee adverteren. Volgens mij is dit misleiding. Rekening het zelf maar na in de winkel. Daar staat de originele prijs en de 21% korting prijs aangegeven.

Wat mij verbaasd is dat niemand dit in de gaten heeft.

1 Antwoord

0 stemmen
beantwoord 26 januari 2017 door klachten-indienen (2,350 punten)

Je verhaal klopt als je uitgaat van 21% over de verkoopprijs. Echter in de verkoopprijs zit 21% BTW verrekend. Juist die bij de verkoopprijs inbegrepen 21% BTW geeft de Mediamarkt terug.

De BTW moet je dus weer uit de verkoopprijs halen.

Dat doe je als volgt. Stel een product kost 150,00 Euro inclusief 21% BTW (Dit wordt de netto verkoopprijs genoemd). Dus de oorspronkelijke prijs (100%) is opgehoogd met 21% BTW. De uiteindelijke prijs is dus 121% (Met dank aan de regering die hier zoveel belasting op heft)

De 21% BTW halen we er nu uit en brengen het terug naar de prijs zonder BTW. (Dit wordt de bruto verkoopprijs genoemd)

150,00 : 121 * 100 = 123,97

Zou je 21% korting van 150,00 dan kom je inderdaad lager uit!

150,00 * 21% =  31,50 --> 150,00 - 31,50 = 118,50

Maar je krijgt geen 21% korting. De actie is 21% BTW weg ermee!

Zie ook deze link: http://www.berekenenbtw.net/btw-terugrekenen/

Op Klachten Indienen kunt u uw ontevredenheid uiten over een bedrijf, dienst, product, aanschaf, etc. Zelfs anoniem en zonder registratie. Vele bedrijven hebben een webcare dienst die het internet afstruinen op zoek naar klachten. Op deze manier hopen ze imagoschade te voorkomen. Maak hier gebruik van en krijg zo een snelle oplossing van uw klachten. P.s. Geef uw privé gegevens alleen door in een persoonlijk bericht!

Ook als u geen bedrijf vertegenwoordigd maar wel een antwoord weet, dan zien we uw reactie graag.
Voor hulp en klachten m.b.t. internet kunt u ook hier terecht; Caiway, KPN, Online, Tele2, Telfort, XS4ALL, Ziggo
...