U kunt zonder registratie en dus anoniem uw klacht hier indienen.
Wilt u serieus een oplossing geef dan wel een geldig email adres op, deze wordt niet getoond!
Advertenties gebruiken cookies maar houden deze site gratis. Meer info.
+1 stem
door

Grove schending consumentenrecht door Chesterfield

Begin september 2021 twee Chesterfield stoelen gekocht.Zouden vóór de Kerst 2021 geleverd worden.
Toen we een week later het factuur ontvingen bleek dat de stoelen pas 2e week 2022 geleverd konden worden..
Jammer natuurlijk maar daar hadden we begrip voor: corona en Brexit..Toen we de ná de 2e week van januari helemaal niets van Chesterfield gehoord hadden, hebben we telefonisch contact gezocht…was trouwens heel lastig…vervolgens kregen we een paar dagen later een mail dat de Stoelen pas in de 13e week van 2022 geleverd konden worden!!!!!! Dat zou een levertijd van 40!!! hele weken betekenen.
Onacceptabel voor ons en met het consumentenrecht in onze hand wilden we de koopovereenkomst ontbinden. Dit was volgens Chesterfield onmogelijk: we konden wel annuleren maar dan zou dat ons de helft van het totale aankoopbedrag kosten: ruim € 1200,00…

Volgens Consuwijzer hebben we recht op ontbinding. Na heel wat heen en weer gebel en gemail (telefonisch geeft de medewerker van Chesterfield toe dat we recht hebben op ontbinding), per mail blijft Chesterfield deze ontbinding echter weigeren.
Ik heb tot 2x een klacht neergelegd bij de klantenservice van Chesterfield… in de bevestiging wordt gesteld dat we binnen 2 dagen antwoord zouden krijgen…Chesterfield neemt niet eens meer de moeite mijn mail te antwoorden.

Update: 3 mei 2022
Ondertussen 3 maanden verder..
Met de hulp van het Juridisch loket de order 3 maart 2022 per aangetekende brief en mail ontbonden.

Chesterfield BLIJFT weigeren order te ontbinden.

Update 9 juli 2022
De levering Was Weer uitgesteld naar 29 juni 2022..
Wie accepteert een levertijd van 42 weken???
Stoelen geweigerd en wacht nog steeds op mijn aanbetaling van € 875,00

Deze schending van mijn consumentenrecht ligt bij ACM/ Consuwijzer. ACM buigt zich erover.

Naar CBW deze klacht gestuurd: CBW kan of wil niets doen….
Ik dacht dat CBW een overkoepelende organisatie is en bemiddelende rol heeft? Blijkbaar niet…maar wat is dan de zin van het CBW?

Wordt vervolgt

door

Jouw antwoord

Je weer te geven naam (optioneel):
Privacy: Je e-mailadres wordt uitsluitend gebruikt om deze notificaties te sturen.
Anti-spam verificatie:
Om deze controle in de toekomst te vermijden, log in of registreer.
Op Klachten Indienen kunt u uw ontevredenheid uiten over een bedrijf, dienst, product, aanschaf, etc. Zelfs anoniem en zonder registratie. Vele bedrijven hebben een webcare dienst die het internet afstruinen op zoek naar klachten. Op deze manier hopen ze imagoschade te voorkomen. Maak hier gebruik van en krijg zo een snelle oplossing van uw klachten. P.s. Geef uw privé gegevens alleen door in een persoonlijk bericht!

Ook als u geen bedrijf vertegenwoordigt maar wel een antwoord weet, dan zien we uw reactie graag.
Voor hulp en klachten m.b.t. internet kunt u ook hier terecht; Caiway, KPN, Online, Tele2, Telfort, XS4ALL, Ziggo
...